Slow jogging

4 (80%) 1 vote

Slow jogging je způsob běžeckého tréninku, kterou vypracoval Hiroaki Tanaka. Japonský profesor strávil mnohá léta na hloubkovém výzkumu, kde se soustředil na vliv různých sportů na lidské zdraví. Metoda, kterou vypracoval, spočívá v běhu pomalejším než chůze.

Jogging a slow jogging

Jogging a slow jogging

V případě tradičního joggingu se jedná o běh o rychlosti 6-6,5 km za hodinu. Slow jogging je běh pomalejší než tento. Tanaka chtěl vytvořit zdravou fyzickou aktivitu s úrovní dostupnosti pro všechny bez ohledu na pohlaví, věk a tělesnou kondici. Prioritou pro něj byl boj s civilizačními chorobami.

Co je u slow joggingu nejdůležitější?

Nejdůležitějším pravidlem u slow joggingu je běh přizpůsobený vlastním možnostem. Rychlost by měla být taková, aby se dalo přirozeně dýchat nebo dokonce vést rozhovor. Tanaka tomu říkal „niko niko” tj. tempo „s úsměvem”.

Boj s civilizačními nemocemi

Profesor Tanaka vedl svůj výzkum v Institutu fyziologie sportu a bral při tom v potaz různé vlivy v rámci konkrétních druhů sportu. Po určité době přišel na to, že nejúčinnější zbraní proti civilizačním nemocem je pravidelná fyzická aktivita o nízkém stupni intenzity. Japonský profesor nás ujišťuje, že pro žádoucí účinek stačí 30-60 minut denně.

Slow jogging si zpočátku získal sympatie Japonců a účinnost této metody byla potvrzena v roce 1995 Americkým sdružením sportovní medicíny.

Slow jogging má významný vliv na zlepšení kondice fyzické i psychické. Navíc se perfektně osvědčuje v minimalizaci rizika vzniku mnoha potíží, se kterými se potýkají lidé dnešní doby. Trénink vymyšlený profesorem Tanakou umožňuje účinně bojovat proti cukrovce, ateroskleróze, nadváze nebo srdečním onemocněním.

Slow jogging je zdravý a bezpečný, proto je vhodný pro lidi různých věkových kategorií. Když běháme pro sebe vhodným tempem, nemusíme se obávat poškození kolen nebo páteře. Navíc v této sportovní disciplíně dopadáme na nárt a ne na patu, což působí jako dodatečná ochrana před potenciálním zraněním kostí a kloubů.

Trening pro každého

Vzhledem ke svému specifickému charakteru je slow jogging forma běžeckého tréninku vhodná pro každého. Podstoupit jej mohou i lidé, kteří nedrží dietu zajišťující vhodné množství energie pro intenzivní trénink. Tanaka povzbuzuje ke každodennímu slow joggingu. Je to trénink, který nezatěžuje organismus a nevyžaduje regeneraci stejně jako tradiční běhání.  Přirozený pomalý běh prováděný pravidelně zajistí zvýšení odolnosti organismu.

Slow jogging a hubnutí

I když běh pomalejší než chůze se nemusí zdát nejlepší volbou pro shození nadbytečných kilogramů, opak je pravdou. Slow jogging zajistí dvakrát větší výdej kalorií než standardní procházka. Překonání 3,5km tempem „niko niko” vám pomůže spálit až 200 kCal.

Péče o psychickou kondici

Jak už jsme psali výše, slow jogging podporuje nejen fyzickou ale i psychickou kondici. Důkazem může být třeba výzkum, který ukazuje, že Alzheimer se častěji vyskytuje u lidí s nejnižší fyzickou aktivitou. Slow jogging zvyšuje počet mozkových buněk a tímto zpomaluje stárnutí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.